Egykori, sportszerek értékesítésével foglalkozó ügyfelünk azzal keresett fel bennünket, hogy Google Ads auditot szeretnének kérni, ugyanis nem volt megelégedve a hirdetések teljesítményével, amelyet egyébként házon belül menedzseltek, szakértő segítsége nélkül. Megbízónkról, illetve a körülményekről ezen a ponton még tudni érdemes, hogy bár kedvezőek az áraik, ingyenes szállítási költséget még „bizonyos” értékhatár felett sem biztosítanak a vásárlóiknak, ellentétben számos konkurensükkel. Mindezt még megkoronázza az, hogy a webáruház elavult, lassú és nem mobilbarát. Ezen feltételek mellett pedig nagyon nehéz sikeresen online értékesíteni köztudottan.
Tapasztalt kollégáink az audit során hamar rá is világítottak pár alapvető hiányosságra a kampányokat illetően, mint például a Search – Brand kampány hiánya, a Display kampányok rossz célzással és ajánlattétellel beállított használata, az általános és a specifikus kulcsszavak összemosása egy keresési kampányon belül, a kizáró kulcsszavak rossz, illetve hiányos használata, a kulcsszó egyezési típusok nem megfelelő használata, a hirdetésbővítmények, valamint a Discovery kampányok és a Shopping kampányok hiánya – (ami talán a legfájóbb tétel volt), és ezt a sort még hosszasan folytathatnánk. Röviden összefoglalva arra alkalmas volt a fiók, hogy a hirdetéseik megjelenést generáljanak, és pénzt égessenek el, behúzva drágán egy-egy konverziót, de a befektetett energia és hirdetési büdzsé közel sem térült meg. A konverziós arány is általában nulla és 1% között mozgott.
Az audit után a partnerünk látva, hogy lényegesen többet is ki lehetne hozni a hirdetésekből – ha lenne elég tudás hozzá, megkért minket arra, hogy a továbbiakban menedzseljük a Googel Ads fiókot, és KPI-nak a minimum 2%-os konverziós arányt adta meg.
A potenciált látva az új projectben lelkesen és lendületesen neki is álltunk az új kampányok kidolgozásának, és a fiók optimalizálásának, ami az alábbiak szerint alakult:
Részlet, a havi jelentésünkből:
Összegezve: Márciustól decemberig durván 6 millió forint hirdetési büdzsét használtunk fel, és közel 145 millió forint bevételt generáltunk, átlagosan 2,5%-os konverziós arány mellett. A ROAS, az az a hirdetési kiadások megtérülése 2300% volt átlagosan. Viszonyításképpen a legtöbb ügyfelünk kitűzött célja a 600-1100%-os ROAS elérése.
Az Analytics fiókot felhasználva összehasonlítottuk az ügyfél korábbi teljesítményét (2019 március- 2019 december) az általunk kezelt 2020 március – 2020 decemberi időszakkal és hatalmas eltéréseket tapasztaltunk:
Igaz, a költés növekedett 95%-al, mikor mi kezeltük a fiókot, de a bevétel és a megrendelések száma nagyságrendileg a háromszorosára emelkedett. 🙂
Az együttműködésünk megszűnésével (melynek oka a menedzsmentdíj megspórolása volt – hangsúlyozzuk) átadtuk a fiók teljes kezelését (ex)ügyfelünknek. Nincsen már hozzáférésünk a Google Ads fiókjukhoz, így nem látunk bele abba, hogyan dolgoznak. Viszont egy minimális információ rendelkezésre áll, ami nem más, minta Google Ads fiókra vonatkozó konverziós arány:
Azt követően, hogy visszaadtuk a fiókkezelést az általunk elért átlagos 2,5%-os konverziós arányról lezuhant a vásárlások aránya 1,1%-ra, amit addig, amíg rálátásunk volt nem sikerült visszatornázniuk, ráadásul a hirdetési büdzsét nagyságrendileg a duplájára emelték januártól.
…biztosra vesszük, hogy visszatértek a korábbi rossz és elavult módszereikhez. Nem követik az aktuális ajánlásokat, nem optimalizálják rendszeresen a fiókot és valószínűsíthetőlen rossz ajánlattételi beállításokat is használnak, vagy éppen rossz közönséget céloznak meg. Összesítve azt látjuk, hogy annak az összegnek, amit a management díjon megspóroltak, a többszörösét égetik el hirdetési költségre feleslegesen.
Azt gondoljuk ezzel a példával jól szemléltethető miért érdemes szakemberekre bízni a hirdetési fiókunkat, ha ki szeretnénk hozni belőle a maximumot. 😉
Vélemény, hozzászólás?