Google Ads kampánykezelés ügynökséggel vs. házon belül

Szerző: Somlóvári Attila | Google Ads Blog | 2021.10.21.

Impresszum:

Egykori, sportszerek értékesítésével foglalkozó ügyfelünk azzal keresett fel bennünket, hogy Google Ads auditot szeretnének kérni, ugyanis nem volt megelégedve a hirdetések teljesítményével, amelyet egyébként házon belül menedzseltek, szakértő segítsége nélkül. Megbízónkról, illetve a körülményekről ezen a ponton még tudni érdemes, hogy bár kedvezőek az áraik, ingyenes szállítási költséget még „bizonyos” értékhatár felett sem biztosítanak a vásárlóiknak, ellentétben számos konkurensükkel. Mindezt még megkoronázza az, hogy a webáruház elavult, lassú és nem mobilbarát. Ezen feltételek mellett pedig nagyon nehéz sikeresen online értékesíteni köztudottan.

Az audit:

Tapasztalt kollégáink az audit során hamar rá is világítottak pár alapvető hiányosságra a kampányokat illetően, mint például a Search – Brand kampány hiánya, a Display kampányok rossz célzással és ajánlattétellel beállított használata, az általános és a specifikus kulcsszavak összemosása egy keresési kampányon belül, a kizáró kulcsszavak rossz, illetve hiányos használata, a kulcsszó egyezési típusok nem megfelelő használata, a hirdetésbővítmények, valamint a Discovery kampányok és a Shopping kampányok hiánya – (ami talán a legfájóbb tétel volt), és ezt a sort még hosszasan folytathatnánk. Röviden összefoglalva arra alkalmas volt a fiók, hogy a hirdetéseik megjelenést generáljanak, és pénzt égessenek el, behúzva drágán egy-egy konverziót, de a befektetett energia és hirdetési büdzsé közel sem térült meg. A konverziós arány is általában nulla és 1% között mozgott.

A folyamatos megbízás:

Az audit után a partnerünk látva, hogy lényegesen többet is ki lehetne hozni a hirdetésekből – ha lenne elég tudás hozzá, megkért minket arra, hogy a továbbiakban menedzseljük a Googel Ads fiókot, és KPI-nak a minimum 2%-os konverziós arányt adta meg.

A potenciált látva az új projectben lelkesen és lendületesen neki is álltunk az új kampányok kidolgozásának, és a fiók optimalizálásának, ami az alábbiak szerint alakult:

  • 2020. márciusában indultunk. A hónap hátralévő részében kicsivel több mint 150 000 forintot költöttünk és 4,84%-os konverziós arányt értünk el, a bevétel közel 500 000 Ft volt.
  • Áprilisban már közel 400 000 Ft-ot költöttünk, ekkor a konverziós arány 6,3% volt, a bevétel pedig több mint 10 millió forintra rúgott. (Ekkor még csak Search kampányokat futtatunk. Sajnos az ügyfél elavult weboldaláról a nem éppen együttműködő programozó nagyon lassan tudta legenerálni a Smart Shopping kampányokhoz szükséges feedet.)
  • Májusban a költés már 500 000 Ft-ra nőtt, amit felhasználva 4,01%-os konverziós arányt értünk el több mint 14 millió forint bevétel mellett.
  • megbízónk júniusban az eredményeket látva ismét megemelte a költési keretet több mint 700 000 forintra, ami 2,62%-os konverziós arány mellett közel 10 millió forint bevételt generált. Júniustól már lehetőségünk nyílt Smart Shopping kampány futtatására is. Mivel a Smart Shopping kampányok intelligens ajánlattételt használnak, érdemes azzal tisztában lenni, hogy a rendszernek szüksége van tanulási időre, ami 2-4 hét is lehet. Ez idő alatt a kampányok úgynevezett tanulási fázisban vannak, tehát még nem érik el teljesítményük maximumát, részben ennek okán a fiókszintű konverziós arány lecsökkent, részben pedig a display hirdetések végett.
  • A Júliusi költés közel 600 000 Ft-ot volt, mely valamivel több mint 6 millió Ft bevételt hozott, 1,95%-os konverziós arány mellett. Ez volt a fiók legrosszabb időszaka, viszont tisztában kell lennünk azzal, hogy ezt a visszaesést a szezonalitás okozta – bejött a nyár, az emberek „kiszabadultak”.
  • Augusztusban 700 000 Ft-ot költöttünk, és közel 15 millió Ft bevételt generáltunk 2,4%-os konverziós arány mellett.
  • Szeptemberben több mint 600 000 Ft-ot költöttünk, ami közel 18 millió forint bevételt generált, 2,86%-os konverziós arány mellett.
  • Októberben 750 000 Ft-ot költöttünk, ez közel 18 Ft bevételt generált 3,37%-os konverziós arány mellett.
  • Novemberben az ügyféllel egyeztetve már közel 850 000 Ft-ot költöttünk, és ez közel 34 millió forint bevételt generáltunk, 3,03%-os konverziós arány mellett.
  • Decemberben jött a feketeleves: ekkor dolgoztunk utoljára együtt az ügyféllel, mert felmondta a szerződést, mert nem tudtuk meggyőzni arról, hogy házon belül a „mindenes” kolléga nem foglya tudni ezen a szinten tartani az eredmények. Egyébként ekkor közel 750 000 Ft-ot költöttünk, melynek az eredménye 16 millió Ft bevételt  volt, 1,99%-os konverziós arány mellett.

Részlet, a havi jelentésünkből:

ppc-media-riport-reszlet

Összegezve: Márciustól decemberig durván 6 millió forint hirdetési büdzsét használtunk fel, és közel 145 millió forint bevételt generáltunk, átlagosan 2,5%-os konverziós arány mellett. A ROAS, az az a hirdetési kiadások megtérülése 2300% volt átlagosan. Viszonyításképpen a legtöbb ügyfelünk kitűzött célja a 600-1100%-os ROAS elérése.

Az Analytics fiókot felhasználva összehasonlítottuk az ügyfél korábbi teljesítményét (2019 március- 2019 december) az általunk kezelt 2020 március – 2020 decemberi időszakkal és hatalmas eltéréseket tapasztaltunk:

analytics-összehasonlítás

Igaz, a költés növekedett 95%-al, mikor mi kezeltük a fiókot, de a bevétel és a megrendelések száma nagyságrendileg a háromszorosára emelkedett. 🙂

A válás:

Az együttműködésünk megszűnésével (melynek oka a menedzsmentdíj megspórolása volt – hangsúlyozzuk) átadtuk a fiók teljes kezelését  (ex)ügyfelünknek. Nincsen már hozzáférésünk a Google Ads fiókjukhoz, így nem látunk bele abba, hogyan dolgoznak. Viszont egy minimális információ rendelkezésre áll, ami nem más, minta Google Ads fiókra vonatkozó konverziós arány:

Azt követően, hogy visszaadtuk a fiókkezelést az általunk elért átlagos 2,5%-os konverziós arányról lezuhant a vásárlások aránya 1,1%-ra, amit addig, amíg rálátásunk volt nem sikerült visszatornázniuk, ráadásul a hirdetési büdzsét nagyságrendileg a duplájára emelték januártól. 

…biztosra vesszük, hogy visszatértek a korábbi rossz és elavult módszereikhez. Nem követik az aktuális ajánlásokat, nem optimalizálják rendszeresen a fiókot és valószínűsíthetőlen rossz ajánlattételi beállításokat is használnak, vagy éppen rossz közönséget céloznak meg. Összesítve azt látjuk, hogy annak az összegnek, amit a management díjon megspóroltak, a többszörösét égetik el hirdetési költségre feleslegesen.

Azt gondoljuk ezzel a példával jól szemléltethető miért érdemes szakemberekre bízni a hirdetési fiókunkat, ha ki szeretnénk hozni belőle a maximumot. 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük