Visszanyal a fagyi, avagy kontár SEO a köbön

Szerző: Somlóvári Attila | Google Ads Blog

Új kollégámmal épp a SEO auditálást vettük át lépésről-lépésre amikor eljutottunk a tartalom duplikációhoz:

Nem jó, mert ha lopod a tartalmat akkor ezt tudja a Google és sosem fogsz rangsoroláskor komolyabb eredményeket elérni, ha viszont Te állítod elő a szöveget, akkor se tedd ki sok aloldalra, bár a Google álláspontja szerint ne aggódjunk, a duplikáció miatt, ha a webhelyen belül van az!

Mi történik lopott tartalom esetén? Miért nem érünk el eredményt?

A Google mikor beindexeli a weboldalunkat, mindent elment róla. Mi van rajta, mikor találta meg azt a bizonyos tartalmat…stb. Ha később a Google máshol, egy másik weboldalon is megtalálja ugyanazt a tartalmat, akkor Ő pontosan tudja, hogy az nem eredeti, hiszen korábban már megtalálta azt. És mivel egy kereséskor törekszik arra, hogy releváns és változatos tartalmat adjon a felhasználónak, így minden szerinte jó találatból egyet fog kilistázni, mégpedig okosan az eredetit.

Ilyen duplikáció ellenőrzésére van egy egyszerű megoldás:

A böngészőbe beírva a copyscape.com weboldalon csak megadjuk a domain nevet máris látjuk, hogy a rajta lévő szöveg hol szerepel még.

…szóval épp házon belüli példával ékeskedve leellenőriztük a saját ppcmedia.hu weboldalunkat és csodát láttunk:

Kedves konkurenciánk, aki keresőoptimalizálási szolgáltatásokat nyújt többek között, láthatóan lenyúlta azt a tartalmat, amit jómagam írtam néhány hónapja. Gyorsan kattintsunk oda, nézzük meg mi is ez:

Nini, a nyitólapom van a tartalmunk, hirtelen összeomlás a szakmai-erkölcsi sokk miatt, majd elkezdtük elemezni miért csinálhatta:

1, Kezdő szegény, nem tudja, hogy miről szól a tartalomduplikáció

2, Kontár és nem tudja a kötelező felét sem

3, Lusta. De lehet ez a három mind egyszerre. Na nézzük csak, hátha a többi tartalmát sem ő maga írta:

WoW, van itt minden, Google súgó, Wikipédia, más oldalak… Ajjaj, dühítő! -mert ha a Gizike dísznövénykertészetének ritka ázsiai tulipánok függőleges metszéstechnikájának szakszövegét lopja le valaki saját tulipános blogjába, aki nem is hallott duplikációról, azt mondom, OKÉ! na de pont egy Online Marketinges szakember ollózza össze oldalát?! Sajnos a mi szakmánk is egyre csak hígul.

Agyaljunk, mit lehet tenni?

1, Írjak nekik? Ejnye, csúnyabácsi, szedd le de tüstént!

2, Hívjam fel? – nem lennék túl barátságos

3, Mivel a képet is lopta az oldalunkról van egy jó ötletem:

Változtassuk meg a képet a mi oldalunkon, de ügyeljünk arra, hogy az általa linkelt néven fusson továbbra is, így a kép tartalma változik az ő oldalán, mi meg a sajátunkon az eredeti képet más néven futtassuk tovább.

Eredmény: Ingyen reklám =)

Köszönjük az ingyenes, általunk menedzselhető reklámfelületet a weboldalon, nagyon jól szórakoztak minket, végülis „belül” jól esik, hogy a mi tartalmunkat lopta el, hálásak vagyunk, hogy szakmailag elismer ezáltal minket.

Egyébként ha rákattintunk a cikkre, még jobban néz ki: 🙂

Peace & love

Még egy érdekesség:

Ennek a logónak a Google harmadik felekre vonatkozó szabályzata alapján kattinthatónak kell lennie, és egy olyan oldalra visz, ahol a Google igazolja, hogy használhatja ezt a logót, vagyis többszörös vizsgát tettek, és aktívan 10.000 USD költés felett kezelnek kampányokat.

A mi igazolásunk így néz ki: (Kattints rá)

Az övéké vajon kattintható??

Nem.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük