CTA – Call to Action
Mi az a CTA?
A CTA a Call to Action rövidítése, amit magyarul a legbeszédesebben cselekvésre ösztönzésnek vagy cselekvésre felhívásnak lehetne fordítani.
A CTA egy olyan gomb, szöveg, link vagy akár kép, ami a látogatókat valamilyen cselekvés megtételére ösztönzi. Ez a cselekvés lehet bármi, ami számunkra fontos célt szolgál: egy kupon letöltése, feliratkozás hírlevélre, regisztráció egy eseményre, telefonhívás vagy vásárlás.
Néhány tipikus cselekvésre ösztönző szöveg:
- “Kérjen ingyenes konzultációt!”
- “Regisztrálj a 20%-os kuponért!”
- “Próbáld ki ingyenes termékmintánkat!”
- “Foglalj szállást akciósan!”
- “Lépjen velünk kapcsolatba!”
- “Kövess minket!”
Hol és mikor használható a CTA?
A CTA a marketing tevékenység bármely szintjén helyet kaphat: a honlapon, egy e-mailben, egy blogbejegyzésben, hirdetés szövegében, sőt, televíziós reklámban is. Az online marketingben leggyakrabban CTA gombokról beszélünk.
A hirdetési kampányok során különösen fontos szerepe van a landoló oldalakon elhelyezett CTA elemeknek.
Milyen a jó CTA?
A Call to Action elemek hatékony alkalmazásának számos trükkje van, de alapvetően a jó CTA:
- Egyértelmű: A CTA szövegének egyértelműen tükröznie kell, hogy mi történik a kattintás után (pl.: az e-mail címe megadásával feliratkozik a heti hírlevélre vagy letölthet egy ingyenes tanulmányt).
- Jól észrevehető: Ahhoz, hogy a látogatókat kattintásra bírjuk, először is látniuk kell, hogy egyáltalán hová tudnak kattintani. A CTA legyen kontrasztos, emelkedjen ki a háttérből és méretben is legyen elég nagy ahhoz, hogy hangsúlyos legyen. A gombok nagyságánál a webergonómiai követelményeket is figyelembe kell venni.
- Cselekvésre ösztönöz: a CTA elem szövege legyen úgy megfogalmazva, hogy a felhasználóknak értéket nyújtson és kattintani akarjanak az ígért előnyökért.
- Mindig megfelel az adott környezet (pl. landing oldal) céljának: a jó CTA az oldal tartalmának és az értékesítési szakasznak megfelelő, releváns ajánlatot tartalmaz.
Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra