Google Shopping

Google Shopping a Google kereső termék ár-összehasonlító szolgáltatása. Magyarországon 2019 nyarán került bevezetésre mint hirdetési forma. A keresési (csak szöveget megjelenítő) hirdetésekkel szemben a Shopping hirdetésekben megjelenik a termék neve, a termék képe és ára, továbbá a webáruház neve és akár a szállítási költségek is. Az ilyen típusú hirdetések nagy előnye, hogy a termékekről már azelőtt informálódhatnak a felhasználók, hogy rákattintanak a hirdetésre, valamint egyszerűen összehasonlíthatják a különböző cégek termékeit és árait.

A webáruházak szempontjából szintén előnyös, hogy nemcsak fizetett Shopping megjelenésekre van lehetőség, ugyanis 2020 év végén a Google hazánkban is bevezette az ingyenes megjelenési lehetőséget a Google Shopping szolgáltatásban.

Hol jelennek meg a Shopping hirdetések?

A Shopping-hirdetések esetén a rendszer a Merchant Center szolgáltatásban nyilvántartott termékadatok – nem pedig a kulcsszavak – alapján határozza meg, hogy hol és hogyan jelenjenek meg a hirdetések.

A Shopping hirdetésekkel a következő helyeken találkozhatunk az interneten:

  • a Google Kereső Shopping lapján
  • a Google Keresőben, asztali számítógépen a a keresési találatok mellett, mobil eszközön a keresési hirdetések felett.
  • a Google Képek fülön
  • a Google keresési partnerek oldalain (ha a kampány beállításai engedélyezik a keresési partnereket)
  • a Google Display Hálózaton, amely magában foglalja a YouTube, a Gmail és a Google Discover szolgáltatást.

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra